streda 23. mája 2018

Tri recenzie, tri slovenské spisovateľky, tri zamilované príbehy... // Stretla som ťa v Paríži, Silnejšia ako osud, Zlatíčko

Pokiaľ ide o slovenské spisovateľky romantických príbehov, je ich naozaj veľa. Z čisto objektívnej stránky nejde o vysokú kultúru, ale veď koniec koncov, nedá sa stále len premýšľať. Áno, tieto knižky sú ako stvorené na oddych a dnes vám predstavím tri knižky, ktoré sú podľa mňa osobne skvelé, najmä preto, že pri a aj po ich čítaní som sa cítila  príjemne a šťastne.

Aniku Pastorekovú, Janu Šulkovú a Janu Benkovú považujem za to najlepšie, čo môžeme medzi slovenskými spisovateľkami románov pre ženy nájsť.

Anika Pastoreková- Stretla som ťa v Paríži
Príbeh je o študentke Sandre, ktorá prežije rozchod so svojím priateľom a po dlhom trápení sa rozhodne splniť si aj s jej priateľkou sen. Odídu na zájazd do Paríža. Nečaká ale, že v uliciach tohto čarovného mesta bláznivo zaľúbi do muža, ktorý ju opäť prebudí k životu. Čo však čert nechce, tragická nehoda Sandru pripraví o milovaného človeka, ktorému nestihla včas odpustiť... Dokáže ešte niekedy byť šťastná? Zo všetkých troch je táto moja obľúbená, práve kvôli atmosfére Francúzska, ktorej opisy jednoducho zbožňujem. Anika ju vystihla veľmi romanticky a pekne, tak, že som si sama predstavovala, že tam som.

3/5

Jana Benková- Zlatíčko
Júlia sa presťahuje z malej dedinky do veľkomesta a zisťuje, že veci tu nie sú vždy tak, ako sa zdajú. Úsmev nie vždy znamená radosť, ani láska skutočnú lásku. A tak sa prispôsobí, stane sa z nej takpovediac veľkomestská primadona. Keď stretne Tomáša, myslí si, že našla lásku svojho života, kým nezistí, že jej nehovorí tak úplne celú pravdu. To, čo však nakoniec zistí, je šokujúce... O románoch Jany Benkovej by som povedala najmä, že čím starší, tým lepší. Myslím si, že Jana vie vytvoriť veľmi sympatické postavy a reálny príbeh, práve Zlatíčko mi taký prišiel. Tiež sa mi páči, že v inej knihe je Júlia zase najlepšou priateľkou hlavnej hrdinky.
2,5/5

Jana Šulková- Silnejšia ako osud
Laura je dievča, ktoré má takmer všetko. Práve začala študovať na výške, má skvelých priateľov a kone. Miluje jazdenie a čas strávený na ranči. Raz tu však stretne akéhosi mladíka. Vtedy ešte netuší, že do života jej vstupuje človek, ktorého bude musieť čoskoro opustiť... Ale prečo? Čo sa stane? Zvládne vyrovnať sa s takou stratou, bude silnejšia ako osud? Toto bola naozaj emotívna knižka, ktorá vás donúti aj zamyslieť sa, čo by ste robili, keby sa vám prihodí to, čo Laure. Zároveň má v sebe toľko pozitívnej energie a lásky k životu, že si ju jednoducho musíte prečítať. Pamätám sa, že som ju prečítala za dva dni a ešte dlho som na ňu myslela.
3,5/5

Tieto knižky považujem za taký stred, kedy je príbeh naozaj len jednoduchý a kedy má aj hlbší zmysel, ale áno, sú skôr naklonené k tej jednoduchšej stránke. Ich hodnota je podľa mňa v tom, že vám navodia príjemnú náladu, donútia vás radovať sa z všednosti.

Čo si o slovenských románoch pre ženy myslíte vy? Ktoré autorky máte/ nemáte radi?
Ja napríklad na druhú stranu nemôžem vystáť knihy Evy Urbaníkovej.

Všetky tri vydalo vydavateľstvo Motýľ.